søndag 12. juli 2009

Knits Charming Mystery Socks

Så har jeg endelig slengt meg med på en strikkealong inne på Ravelry hvor vi som har meldt oss på skal strikke en mystisk sokk. Det vil si at vi får oppgitt en del av mønsteret en gang i uken, og ingen av oss vet hvordan resultatet blir. Nå har jeg strikket hint nr. 1 og 2, som består av tå og fotblad. Dette er første gang jeg strikker fra tåen og opp, og jeg må si at jeg liker teknikken. Linken til nettstedet hvor dette foregår er: Knits Charming - Ravelry.

***

Her er resultatet mitt så langt:

***

***

Hint nr. 3

Her har jeg strikket hælen etter en metode som kalles "Fleagle Heel". Hva det kalles på norsk vet jeg ikke :-) Med denne metoden strikker man kileparit og hæl i ett.

***

***

Nettsiden og mønsteret er på engelsk, for de som behersker språket. Man må også opprette en profil og melde seg på for å delta inne på Ravelry. Det er en enkel prosess, og jeg vil absolutt anbefale det til alle strikke-frelste :-)

***

Jeg har brukt et fargesprakende garn som kalles Ice Yarns Sahara Wool, og er kjøpt på Yarn Paradise (linken står oppført i høyre marg på denne bloggen). Det er mykt og deilig, og fargen kalles orange cream. Her bruker jeg to rundpinner nr. 2,5. Denne teknikken er mye enklere å bruke enn 4 rundpinner, da man har kun 2 pinner og forholde seg til.

***

4 kommentarer:

  1. Jeg liker også Toe-up sokker, genialt når du ikke helt vet hvor mye garn du har :-) Kul farge på det garnet!

    SvarSlett
  2. Så nydelig farge det er på det garnet:) Det ligger en utmerkelse til deg på bloggen min:)

    SvarSlett